AKTUALITY:  Električka už vyrazila na svoju prvú tohtoročnú jazdu.

Jazdili na TREŽ

Motorový vozík MUV-69.1192

Keď pôvodný drevený vozík s montážnou plošinou prestal vyhovovať bezpečnostným požiadavkám pri práci, hľadali sa možnosti jeho nahradenia. Po vyhodnotení viacerých variant, bolo rozhodnuté o prestavbe motorového vozíku typu MUV-69 doplnením montážnej plošiny. Prácu vykonal jeho výrobca - Mechanizace traťového hospodářství Praha, závod Brn...

Riadiaci vozeň 911.902-5 “Dvojka”

Pôvodný prívesný vozeň Balm/u 651 z roku 1954 vyrobený vo Vagónke Česká Lipa bol v roku 1989 v rušňovom depe Vrútky prestavaný na riadiaci vozeň 911.902-5. Krátko pred ukončením pravidelnej premávky železničky ho predchádzajúci prevádzkovateľ odpredal ako šrot. 27. mája 2010 bol prevezený na Čiernohronskú lesnú železnicu v Čiernom Balogu....

Riadiaci vozeň 911.901-7 “Jednotka”

Pôvodný prívesný vozeň Balm/u 650 z roku 1954 vyrobený vo Vagónke Česká Lipa bol v roku 1989 v rušňovom depe Vrútky prestavaný na riadiaci vozeň 911.901-7. Krátko pred ukončením pravidelnej premávky železničky ho predchádzajúci prevádzkovateľ odpredal ako šrot. 29. apríla 2008 bol prevezený do depozitu Oravského múzea, kde jazdí na Oravsk...

Zatvorený nákladný vozeň G 51 HTV

V roku 1909 vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgyár r.t. na objednávku Trenčianskej elektrickej železnice zatvorený nákladný vozeň s označením G 51. Išlo o dvojnápravový zatvorený nákladný vozeň s jednou plošinou, oceľovým nitovaným spodkom a skriňou s oceľovou kostrou a jednoduchým dreveným debnením. Na plošine sa nachádzala kľuka ručnej...

Motorová lokomotíva BNE 50 “Gébuska”

Motorová lokomotíva BNE 50 známa aj pod prezývkou "Gébuska" bola jedným z najrozšírenejších typov úzkorozchodných priemyselných lokomotív v bývalom Československu. V rokoch 1950 - 1954 ich v počte 3 000 ks vyrábal podnik Stavovsko Radotín. Dodaná bola bola v roku 1953 pre niektorý z podnikov stavebného priemyslu a z počiatku jazdila na kr...

Vozík s pracovnou plošinou

Od sprevádzkovania Trenčianskej elektrickej železnice slúžil na opravu trolejového vedenia drevený vozík s nadstavbou, s pracovnou plošinou, ktorého pôvod nie je známy. Vozík mal drevený rám na ktorom bola upevnená pevná časť drevenej priehradovej konštrukcie. Tá držala a viedla zvisle posuvnú časť konštrukcie, ktorú bolo možné zdvíhať po...

Osobné vozne CF 14 a 15 HTV

Dvojnápravové osobné vozne 3. triedy s poštovým oddielom, záchodom a dvoma plošinami vyrobila firma Magyar Waggon és Gépgkyár r.t. Györ v roku 1909. Vozne mali oceľový nitovaný spodok a drevenú kostru obloženú drevom. Vozne neboli priechodné. Oddiel pre cestujúcich so 16. drevenými sedadlami bol prístupný z jednej plošiny, záchod a poštov...

Otvorený osobný vozeň C 12

V roku 1911 spoločnosť Magyar Waggon és Gépkyár r.t. Györ dodala na úzkorozchodnú železnicu otvorený osobný vozeň 3. triedy s celkovou kapacitou 30 miest na sedenie. Priečne usporiadané sedadlá v celej dĺžke vozňa ho rozdeľovala na štyri nepriechodné oddiely so samostatnými vstupmi z boku vozňa. Za nepriaznivého počasia bolo možné zakryť ...

Elektrický vozeň M 24.004

Motorový vozeň M 24.004 bol vyrobený v roku 1911 vo firme Ganz v Budapešti ako nákladný elektrický vozeň s označením G 50. Elektrickú výzbroj a celú dodávku zabezpečila pobočka Egyesült villamossági és Gépgyár r.t. Išlo o zatvorený nákladný vozeň bez plošín doplnený elektrickou výzbrojou vyrobenéný podľa konštrukcie bežného zatvoreného ná...

Elektrický vozeň M 24.003

Elektrický osobný vozeň s oddielom 1. a 3. triedy vyrobila firma Magyar Waggon és Gépkyár r.t. Györ v roku 1909. Od roku 1958 slúžil na lesnej železnici v Ĺubochni. Po ukončení prevádzky železnice ostal odstavený v miestach pôvodného depa lesnej železnice a jeho stav sa zhoršoval. Pred úplným zničením ho zachránili pracovníci Technického ...

X