Pravidelná víkendová prevádzka na Trenčianskej elektrickej železnici – „električky“ v roku 2024 je UKONČENÁ a rovnako tak aj možnosť  návštevy expozície depa „električiek“.   V súčasnej dobe prebiehajú práce na oprave budovy a koľajiska depa „električiek“.       Aj touto formou Vás žiadame, aby ste NEVSTUPOVALI do koľajiska depa „električiek“ a tiež aby ste NEVSTUPOVALI do budovy depa !!!      Ďakujeme za rešpektovanie zákazov a pochopenie. 

Elektrický vozeň 411.901-2 „Capko“


Elektrický vozeň 411.901-2 „Capko“

Vozidlo vyrobila Tatra vagónka Studénka v roku 1951. Pôvodne dodaný ako EMU 46.0003, po rekonštrukcii v DPMO v r. 1984 prečíslované na EMU.1001. Neskôr prečíslované na 411 901-2. Majiteľ vozidla je obec Trenčianska Teplá, nájomca TREŽ, n.o.

Celková obsaditeľnosť: 104 osôb
Na sedenie: 33 osôb
Na státie: 71 osôb

Usporiadanie podvozkov Bo´ Bo´. Pôvodná hmotnosť vozidla 14 500 kg, v súčasnej dobe vplyvom rekonštrukcie je hmotnosť prázdneho vozidla 19 200 kg, plne obsadeného 23 000 kg. Maximálna rýchlosť 40 km/h. Menovité trakčné napätie 600V jednosmerné. Napätie ovládacie 26V jednosmerných. Menovitý výkon 120kW. Vykurovanie elektrické. Prevádzková brzda DAKO BSE, prídavná DAKO BP a elektrodynamická. V roku 1991 bola v RD Vrútky dokončená prestavba vzduchovej sústavy a brzdy ako na 411 902-0 a 411 903-8.

Modrá električka bola v minulosti známa aj pod prezývkami „Janko“, „Janka“ a pre reklamu na Považský cukrovar aj „Cukornička“. Prezývku Capko dostala kvôli svojmu rozbehu, pri ktorom „skočí“ ako mladý capko.

Foto: Juraj „Cumlík“ Ševčík

X