PRAVIDELNÁ LETNÁ VÍKENDOVÁ PREVÁDZKA 2024 ZAČÍNA DŇOM 1.5.2024 A KONČÍ 1.9.2024. SPOJE NÁJDETE NA TEJTO STRÁNKE V SEKCII „CESTOVNÝ PORIADOK A TARIFA“ A TIEŽ V CESTOVNOM PORIADKU  ŽSR A VO VŠETKÝCH VYHĽADÁVAČOCH SPOJENIA TAK, AKO PRI BEŽNOM VYHĽADÁVANÍ VLAKOV A AUTOBUSOV. 

Elektrický vozeň M 24.003


Elektrický vozeň M 24.003

Elektrický osobný vozeň s oddielom 1. a 3. triedy vyrobila firma Magyar Waggon és Gépkyár r.t. Györ v roku 1909. Od roku 1958 slúžil na lesnej železnici v Ĺubochni. Po ukončení prevádzky železnice ostal odstavený v miestach pôvodného depa lesnej železnice a jeho stav sa zhoršoval. Pred úplným zničením ho zachránili pracovníci Technického múzea v Brne, ktorý ho 3. decembra 1981 z Ľubochne odviezli pre budovanú zbierku električkových vozidiel. Opravu vozňa vykonali ČSD Krnov. Od roku 1983 je súčasťou expozície Technického múzea v Brne-Lišni.

Usporiadanie podvozkov Bo´ Bo´. Hmotnosť prázdneho vozňa bola 9 620 kg, hmotnosť vozňa s cestujúcimi 12 700 kg. Menovité trakčné napätie 750V. Výkon dvoch trakčných motorov 34 kW

Celková obsaditeľnosť: 46 osôb
Na sedenie v 1. triede: 8 osôb
Na sedenie v 3. triede: 16 osôb
Na státie: 20 osôb

Potom čo si v roku 1961 Ľubochnianska lesná železnica objednala nové motorové vozne a elektrickú trakciu prestala využívať, z vozu bola odmontovaná elektrická výzbroj a ako prívesný vozeň slúžil na prepravu cestujúcich až do ukončenia prevádzky železnice.

Vozeň sa v súčasnosti nachádza vo vystavovateľnom stave bez elektrickej výzbroje.

Foto: Martin Žarnovický

Share this post

X